Therese

når et barn forsvinner

Saga-forl. 2000 Innbundet

Den 3. juli 1988 forsvant Therese Johannesen fra Fjell i Drammen. Boka følger Thereses mor, Inger Lise Johannesen, fra timene før datteren forsvant og fram til slutten på 1990-tallet da Thomas Quick tilstår at det var han som borførte og drepte Therese.

Den 3. Juli 1988 forsvant Therese Johannessen fra Fjell i Drammen. Siden den gang har ingen sett Therese og forsvinningen skulle bli en av de største politisaker her til lands og en sak som satte dype spor blant innbyggerne i Drammen.

I denne boken følger vi Thereses mor, Inger . Lise Johannessen fra timene før datteren forsvant og fram til i dag. Vi blir vitne til en uvirkelig hverdag fylt med tårer og savn. En kamp om å få slippe uvissheten.

Boka er skrevet av Grete Tallaksrud i nært samarbeid med Thereses mor. Den er et viktig bidrag til å prøve å forstå hvordan det er å ta fatt på en hverdag i uvissheten om datterens skjebne.

Forlag Saga-forl.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788292042014

EAN 9788292042014

Omtalt sted Drammen

Omtalt person Inger-Lise Johannessen Therese Johannessen

En velskrevet og mystisk bok.

• "Bak lukkede dører - en bok om voldtekt" av Anne Bitsch
  • "Anja + Gro - kunsten å få barn" av Anja Hammerseng-Edin
  • "Etter verdens ende - en historie om å velge livet" av Bianca Tønnessen Vestvik
  • "Gåten Belle Gunness - seriemordersken fra Selbu" av Sylvia Elizabeth Shepherd
  • "Ikke si det til noen - historien om et barn, ei bygd og en ordfører" av Jon Gangdal
  • "I heroinens klør" av Wenche Roland
  • "Martine - jakten på rettferdighet" av Marianne Vikås
  • "Savnet i Baneheia - drapene som rystet Norge" av Hilde Moi
  • "En liten bok om fristelser" av Lise Myhre
  • "Monika-saken - min historie - fra drapsetterforsker til varsler" av Robin Schaefer
  • "Natascha Kampusch - 8 år i fangenskap" av Allan Hall
  • "Rus og Rolex - historien om en narkoman i hvit snipp" av Olaf Olsvik