Terningen er kastet

kriminalroman

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (gjendikter).

Gyldendal 2016 Heftet

Den første boken om Leona Lindberg. En krim som handler om å bryte normer, om nye veier i livet og om skamløse forbrytelser.

En sju år gammel jente går naken og blodig inn i en bank i Stockholm midt på dagen og klarer å få med seg et millionbeløp ut igjen. Det usedvanlige ranet vekker stor oppstandelse.
Den unge Leona Lindberg, kriminaletterforsker for grove forbrytelser, får saken. Raskt får ranet pressens fulle oppmerksomhet, og etterforskningen avdekker en rekke merkelige omstendigheter. Sporene peker mot uventet hold.
Leona er kjent for sin dyktighet, men er samtidig en outsider som bruker uortodokse metoder hvis det gagner etterforskningen hennes. Hun har problemer med å leve seg inn i andres følelser - noe som gjør henne til den fødte etterforsker, men som også kunne gjort henne til den perfekte forbryter.

ISBN13 9788205496637

EAN 9788205496637

Serie Gyldendal krim

Omtalt sted Sverige

Det fine med e-bok biblioteket er at man kan prøve ut bøker man ikke hadde lest ellers. Denne fenget ikke meg, jeg ble mer irritert og avbrøt ca halvveis.

• "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby
  • "Fartsblind" av Carolina Neurath