Fartsblind

av (forfatter) og Camilla Wimmer (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

De trodde de var trygge. Hun kan felle dem. Under en jakthelg i Skåne får Peder af Rooth beskjed om at den tradisjonsrike og renommerte stockholmsbanken han er direktør for, er i ferd med å gå under. Det er en stund siden økonomijournalist Beatrice Farkas fikk tipset som nå kan felle banken. I flere måneder har hun kjempet mot landets mektigste finansmenn. Og sin egen redaktør. Men hun hadde ikke sett for seg de enorme konsekvensene av avsløringen. En natt blir hun vekket av en sms. En av kildene hennes har falt fra en balkong i hjemmet sitt. I pressen omtales dødsfallet som et selvmord, men Beatrice er overbevist om at dette ikke stemmer. Noen ville stoppe ham. "Fartsblind" er en pageturner om skandaler, grådighet, maktspill og forbrytelser. Den utspiller seg i det svenske finansmiljøet og er inspirert av virkeligheten. Om forfatteren: Carolina Neurath (f. 1985) er økonomijournalist i Svenska Dagbladet. Hun har mottatt Stora Journalistpriset og Guldspaden for sitt arbeid. "Fartsblind" utkom i Sverige i 2016 og er hennes første roman.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241913259