Fartsblind

av (forfatter) og Camilla Wimmer (gjendikter).

Vigmostad Bjørke 2017 E-bok

I det svenske finansmiljøet finner du skandaler, grådighet, maktspill og forbrytelser. Økonomijournalist Beatrice kjemper mot landets mektigste finansmenn og nå er trolig en av hennes kilder blitt drept. Fartsblind er en pageturner om skandaler, grådighet, maktspill og forbrytelser. Den utspiller seg i det svenske finansmiljøet og er inspirert av virkeligheten. Under en jakthelg i Skåne får Peder af Rooth beskjed om at den tradisjonsrike og renommerte stockholmsbanken han er direktør for, er i ferd med å gå under. Det er en stund siden økonomijournalist Beatrice Farkas fikk tipset som nå kan felle banken. I flere måneder har hun kjempet mot landets mektigste finansmenn. Og sin egen redaktør. Men hun hadde ikke sett for seg de enorme konsekvensene av avsløringen. En natt blir hun vekket av en sms. En av kildene hennes har falt fra en balkong i hjemmet sitt. I pressen omtales dødsfallet som et selvmord, men Beatrice er overbevist om at dette ikke stemmer. Noen ville stoppe ham.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241914331