Tenk deg glad!

den nye stemningsterapien

av (forfatter) og Signe Høy (oversetter).

Danor forlag 2010 Innbundet

Boka gir ei innføring i kognitiv teori og forklarer et utvalg av de metodene som brukes til å behandle depresjon. Den beskriver daglige selvhjelpsøvelser og viser hvordan du kan komme deg ut av en depresjon, bygge opp en sterkere selvfølelse, unngå å utsette viktige gjøremål, takle fiendtlighet og kritikk, og kvitte deg med uønsket skyldfølelse. Har register.

Dr. David D. Burns er en av pionerene i utviklingen av kognitiv terapi. Kognisjon betyr tenkning. Tankene våre har kraftig innvirkning på våre sinnstemninger. Kognitiv terapi er den mest effektive terapien mot depresjon. Denne boken ble hyppigst anbefalt til deprimerte av 500 fagpersoner i USA. Den forklarer årsakene til humørsvingninger og viser hvordan du kan komme deg ut av en depresjon, bygge opp en sterkere selvfølelse, unngå å utsette viktige gjøremål, takle fiendtlighet og kritikk og kvitte deg med uønsket skyldfølelse. Tenk deg glad! Den nye stemningsterapien må ikke forveksles med den mye mer omfattende Tenk deg glad! Håndbok, som tar opp langt flere tema, blant annet medisiner.

Forlag Danor forlag

• "Hemmeligheten - the secret" av Rhonda Byrne