Teddy til salgs

av (forfatter), Margareta Nordqvist (illustratør) og Kjersti Scheen (oversetter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Elsa er åtte år og hestegal. Hjemme på gården står Santos, men han er Mikaelas. Dessuten må han kanskje flytte. Han er ensom, og trives ikke alene i stallen. En dag finner Elsa og Mikaela en annonse i avisen: "Teddy til salgs! Utmerket barneponni. Billig til rettkjøper." Nå gjelder det bare å overtale mamma og Johan. Første boka om Teddy.

Første bok i en ny og herlig hesteserie Elsa elsker hester! Noen ganger får hun hjelpe Mikaela med å stelle Santos og av og til får hun ri. Men bare når Mikaela har tid. Mikeala sier at hester er flokkdyr, og de ser jo at Santos er ensom og ikke trives alene i stallen. Kanskje han må flytte? De skulle hatt et dyr til. En dag finner de en annonse i avisen. Teddy til salgs . rett pris til rett kjøper. Tenk om Elsa kunne få sin egen ponni!Forfatter og illustratør er fra før kjent blant norske lesere for de populære bøkene om Sigge.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205394131

EAN 9788205394131

Serier Teddy (1) Mer å lese

Teddy er en ordentlig ramp av en shetlandsponni og serien er beregnet for barn fra 7-10 år vil jeg si. Kjempesøt! Vi får såvidt også treffe Sigge og Elina fra Sigge-serien av samme forfatter, men serien om Teddy har ellers ingen sammenheng med Sigge-serien og man trenger ikke å ha kjennskap til Sigge for å lese om Teddy.

Serier for barn som liker å lese om hester. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Teddy i huset" av Lin Hallberg
  • "Teddy og vennene hans" av Lin Hallberg