Aprilsnarr, Sigge!

av (forfatter), Margareta Nordqvist (illustratør) og Dagny Holm (oversetter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Mari, Agnes, Hanna og Elina er bestevenner og synes at torsdagene i stallen er best. Da ridelæreren henger opp lapp om sommerleir blir Elina helt vill. Hun har kjempelyst til å være med, men det har ikke Mari. Hun har plutselig lyst til å slutte å ri, og Elina skjønner ikke hvorfor.

Ny bok om hestebestevenninnene og torsdagene i stallen Mari, Agnes, Hanna og Elina er hestebestevenner, og hver torsdag er de sammen på ridning. Elina får aldri nok av stallen, og torsdagene er ukens høydepunkt. Da gjør det ingenting at Ingela, ridelæreren, lurer dem trill rundt med en morsom aprilsnarr!Og da Ingela henger opp lapp om sommerleir blir Elina helt vill. Å, bare hun får være med! Hun snakker nesten ikke om annet. Elina forstår ikke hvorfor Mari blir så sur. Det er jo så gøy å være i stallen.Den fjerde boken om Elina og hestene i stallen er en morsom og herlig bok om hester og bestevenninner.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205388253

EAN 9788205388253

Serier Sigge (4) Mer å lese

Dette er rett og slett en kjempesøt serie for hestefrelste småjenter. :o) Tror jeg har lest alle og samtlige er godt skrevet og jeg er helt sikker på at hestejentene på småtrinnene elsker denne serien! Likeså samme forfatters serie om ponnien Teddy. :o)

• "Ta det rolig, Sigge!" av Lin Hallberg
  • "Teddy til salgs" av Lin Hallberg