Teddy i huset

av (forfatter), Margareta Nordqvist (illustratør) og Kjersti Scheen (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Åtte år gamle Elsa har fått sin egen ponni. Men det blir ikke akkurat sånn hun har forestilt seg. Teddy er veldig sint når han ankommer stallen. Han biter Santos og altfor sterk for Elsa. Hvis han ikke roer seg ned så kan de ikke beholde ham. Dette er den andre boka om Teddy.

Teddy er en helt umulig ponni. Kommer de til å kunne beholde han?

Teddy har flyttet inn i stallen og Elsa har fått sin egen ponni! Men det blir ikke helt som Elsa hadde tenkt seg. Teddy er kjempesint og altfor sterk for henne. Kommer hun noen gang til å klare å ri på han?Det er meningen at Teddy skal være en venn til Santos, for Santos klarte seg ikke så bra som alenehest. Men Teddy er jommen ikke grei å ha med å gjøre. Blir det ikke bedre på en måned, må de levere han tilbake, sier mamma da. Mikaela og Elsa gjør alt de kan for å få Teddy til å bli snill!En skikkelig hestebok, skrevet med humor og varme av en forfatter som har stor kunnskap om hest. Sammen med Margareta Nordqvist er hun kjent for norske lesere for de populære bøkene om Sigge.

ISBN13 9788205398009

EAN 9788205398009

Serier Teddy (2) Mer å lese

Teddy er en ordentlig ramp av en shetlandsponni og serien er beregnet for barn fra 7-10 år vil jeg si. Kjempesøt! Vi får såvidt også treffe Sigge og Elina fra Sigge-serien av samme forfatter, men serien om Teddy har ellers ingen sammenheng med Sigge-serien og man trenger ikke å ha kjennskap til Sigge for å lese om Teddy.

• "Teddy til salgs" av Lin Hallberg
  • "Teddy og vennene hans" av Lin Hallberg