Tea time for the traditionally built

Abacus 2010 Heftet

Detektivbyrået får i oppdrag å finne en forklaring på hvorfor det lokale fotballaget, Kalahari Swoopers, har begynt å tape alle kampene sine. Samtidig bekymrer Mma Ramotswe seg over de merkelige lydene som kommer fra den gamle hvite varebilen, og Mma. Makutsi forfølges av sin nemesis, Violet Sephoto, som jobber i møbelbutikken som forloveden hennes eier. Dette er den tiende boka om Damenes detektivbyrå nr. 1.

Forlag Abacus

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9780349119977

EAN 9780349119977

Omtalt sted Botswana

Språk Engelsk

Dette er den tiende boka i rekken om Mma Ramotswe i Damenes detektivbyrå nr. 1.
Jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe den siden jeg ikke hadde lest noen av de foregående bøkene. Men ettersom jeg hadde sett filmene som gikk på TV for noen år siden satset jeg på at det gikk greit å komme inn i det som måtte være av forhistorie i boka. Og det gjorde det.

Dette var en herlig bok og jeg storkoste meg med den. Jeg er også imponert hvor godt en 60 år gammel mann skriver om kvinner. Videre opplever jeg det spennende å få innblikk i et land og et kontinent jeg vet lite om. Gjennom mange år med bare historier om sult, fattigdom, krig og sykdom på nyhetene, er det befriende å få høre om Afrikas andre side også.

Her er ein oversikt over kva bøker eg har planar om å lesa i løpet av sommaren 2011.

Her er ei liste over bøkene eg har planer om å lesa hausten 2011. Det kjem nok endringar på lista etterkvart som eg oppdagar nyheiter som må lesast. Ser heller ikkje vekk frå at eg er ein smule optimistisk når det gjeld antal bøker på lista.

Bøkar eg har lest i 2012 og ei kortkort anmelding av dei.

• "The Limpopo academy of private detection" av Alexander McCall Smith
  • "The Saturday big tent wedding party" av Alexander McCall Smith