Svart landskap

Capitana 2018 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

To døde barn.
En leiesoldat på et oppdrag han ikke kan stå for. En tidligere politiker i en korrupt bransje. En journalist på jakt etter sannheten, med livet som innsats.

Journalisten og leiesoldaten Roger har sine grunner til å finne ut hvordan barna døde. Samtidig gjør sterke krefter alt de kan for å beskytte egne interesser og hindre at sannheten kommer fram. Snart blir folk som står Nora og Roger drept, og de innser de at de kjemper mot den samme fienden.

Svart landskap er en thriller med høyt tempo, samfunnsengasjement og hjerte.

«Oljethriller med en dæsj av «To hvite menn». Miljøkriminalitet og grådige norske oljefyrster i Afrika gjør seg godt som hovedingrediensene i denne samfunnsaktuelle thrilleren. (...) resultatet er en spennende og engasjerende bok, skriver Finansavisens anmelder.

Forlag Capitana

Genre Thriller

Omtalt sted Afrika Oslo

Spennende fra den veldig første til den veldig siste side! En høyaktuell thriller om korrupsjon, miljøforurensning og jakt på kjeltringer. Liker også at åstedene er ikke bare i Norge, men veksler også mellom Nigeria og Sør-Afrika. Slutten er kanskje litt forutsigelig. Overalt trives jeg mye med denne boken.

Bøker lest 2018

• "Dødelig fortid" av Egil Foss Iversen