Steppevandringen

Aschehoug 1990 Innbundet

Boken er fjerde bind i steinalderromansyklusen Jordens barn. Vi følger Ayla og Jondalar på en uforglemmelig reise gjennom et ugjestmildt og dramatisk landskap. Deres vandring over Europas gress-sletter blir en kamp mot naturkrefter og mot mennesker. Samtidig får de helt spesielle forbundsfeller. Men verken venn eller fiende kan få Ayla og Jondalar til å avvike fra det endelige målet - det stedet på jorden som de kan kalle sitt hjem. Den spennende og farefulle ferden lærer dem at den enorme og ukjente verden kan være vakker og opplysende såvel som forrædersk og utfordrende.

Utgivelsesår 1990

ISBN13 9788203164989

EAN 9788203164989

Serie Jordens barn (4)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid Førhistorisk tid

Kjempebra bok.Veldig interessant. Forfatteren har tydeligvis store kunnskaper om det hun skriver. Kunne bare ønske at boken hadde hatt litt færre sider, da den var litt tung å holde i da jeg leste på sengen.

1 halvdel REN repetesjon, 2 halvdel knall god

..fordi jeg vil få den førstegangsopplevelsen igjen og igjen og igjen og igjen!

Noen av bøkene i hylla mi, fler kommer etterhvert.

Eg blei ferdig med serien til Jean M. Auel på berre nokre månedar og eg synest dei var veldig gode. :)

Bøker jeg har lest i 2011, både første gang og som er lest på nytt :)

• Steppevandringen, Jean M Auel; 100 kr (innbundet)
  • Mammutjegerne, Jean M Auel; 100 kr (innbundet)
  • Klippehulens folk, Jean M Auel; 100 kr (innbundet)
  • Sagaen om Isfolket, Margit Sandemo,nr 1,6,7,8,10; 15 kr pr.bok (pocket)

Bøkene er i fin stand. Vi kan dele på porto.

• "Klippehulens folk" av Jean M. Auel
  • "De hellige hulers land" av Jean M. Auel