Soulless

Parasol Protectorate series 1

2010 Heftet

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.co.uk

Utgivelsesår 2010

Genre Science fiction

Språk Engelsk

"A vampire, like a lady, never reveals his true age."

"I may be a werewolf and Scottish, but despite what you may have read about both, we are not cads!"

"He was so very large and so very gruff that he rather terrified her, but he always behaved correctly in public, and there was a lot to be said for a man who sported such well-tailored jackets---even if he did change into a ferocious beast once a month."

"My dearest girl,' said the vampire finally, examining Lord Maccon with an exhausted but appreciative eye, 'such a banquet. Never been one to favor werewolves myself, but he is very well equipped, now, is he not?'

Miss Tarabotti gave him an arch look. 'My goodies,' she warned.

Humans,' chuckled the vampire, 'so possessive."

Bat, bat, bat, went the eyelashes.

"En undersjanger av fantasi og spekulativ fiksjon som kom på 1980-tallet og tidlig 1990-tallet. Begrepet betegner bøker satt i en tid eller verden hvor damp som energi fortsatt er mye brukt - vanligvis det 19. århundre, og ofte satt i viktoriatiden England - men med fremtredende elementer av både science fiction og fantasy, som for eksempel fiktive teknologiske oppfinnelser som man finner i verk av HG Wells og Jules Verne, eller ekte teknologisk utvikling som datamaskinen oppstår på et tidligere tidspunkt. Bøker med steampunk har ofte anakronistisk teknologi eller futuristiske innovasjoner som Victorians kan ha tenkt seg dem, basert på et viktoriansk perspektiv på mote, kultur, arkitektoniske stil, kunst, etc."

Mitt første møte med Steampunk var i boka Soulless, og nå ønsker jeg å lese mer! Har ikke lest mange av bøkene i denne lista da den er ment som en liten buskeliste for meg selv :)

Steampunk er en undersjanger av fantasy jeg oppdaget for ikke så lenge siden. Her er en liste med 55 steampunkbøker gjort av buzzfeed.
Her er link

Bøker som står i bokhylla mi og venter på å bli lest...

• "Changeless - Parasol Protectorate series 2" av Gail Carriger
  • "Heartless - Parasol protectorate series 4" av Gail Carriger