Rottekongen

av (forfatter) og Inge Ulrik Gundersen (oversetter).

Gyldendal 2021 Innbundet

En ung kvinne blir funnet død i sin egen leilighet i en av forstedene til Stockholm. Hun er knivstukket over tjue ganger. Politietterforsker Vanessa Frank håndterer utredningen med en gnagende følelse av at det er noe som ikke stemmer. I kjølvannet av feminismens fremgang brer det seg et nettverk av kvinnehatere. De kaller seg incels og får sin livskraft fra internettets mørkeste kroker. De søker fellesskapet og vil forlange oppreisning fra alle kvinner som ikke nedverdiger dem et blikk. Når idé skal omgjøres til handling, er det mange liv som står i fare. Rottekongen er den andre boken om politietterforsker Vanessa Frank.

«En bok man må lese. En riktig bladvender fra første til siste side.» Camilla Läckberg.

Rottekongen er den andre boken om politietterforsker Vanessa Frank.

ISBN13 9788205535169

EAN 9788205535169