Rakels bok

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205462618

EAN 9788205462618

Omtalt sted New York Bergen

For ei fantastisk bok. Eg koste meg glugg og slukte den på et par dager. Ble rett og slett helt oppslukt av historien. Det var så spennende å følge historien og finne ut hvordan det gikk med alle. Noe ved den minner om Saras nøkkel, men jeg likte faktisk denne bedre.

Fantastisk debut roman..

En varm og interessant handling om bl.a. 2 kvinners liv. Overraskende. Se forlagets omtale. Anbefales.

Du må fylle livet ditt med gleder. Det finnes nok av vonde og vanskelige ting i livet. Du må fylle på med gleder, små hverdagsgleder og store gleder. Det er gledene, latteren, samholdet, det å være der for hverandre og ha et fellesskap, det er det som løfter oss opp fra elendigheten.

Det var noe med disse håndskrevne brevene, disse personlige hilsnene og beretningene skrevet med sirlig håndskrift, som fremdeles fantes et helt liv etterpå, i motsetning til våre meldinger og e - poster, som blir slettet eller forsvinner i et hav av annen informasjon.

Arbeidet og situasjonen knyttet bånd mellom oss, ikke de harde og stramme som føles ubehagelige og hemmende, ikke de løse som skal være enkle å få opp igjen, men fine sløyfer som man ikke har lyst til å dra ut igjen.

De fleste gjør vårt beste ut fra de forutsetninger vi har. Men det er ikke alltid godt nok. Og hvis man neglisjerer sitt barn fordi man er så nedtynget av egne problemer, så må man innrømme det. så voksen må man være.

Jeg synes det er så flott at noen gjør noe som ingen hadde ventet. Bruker det de har i seg. Overrasker. Selv de man trodde ikke hadde noe i seg. Alle har jo noe i seg, ikke sant? Men ikke alle tør å ta det ut.

Finnes mange vakre kvinnenavn i titlene.

Her legges alle bøker jeg har lest i 2014 inn. Et mål for i år er å lese mer skjønnlitteratur, for jeg begynner å bli lei av alle krimbøkene!

Mange titler som berører bøkenes verden

Bøker hvor handlingen i en og samme bok er plassert i flere tidsrammer. Utstilte bøker i biblioteklokalene februar 2016.

huskeliste, for min egen del :)

• "Hannahs brev - roman" av Sissel Værøyvik
  • "Ta følge med ham - roman" av Agnès Ledig