Hannahs brev

Gyldendal 2017 Innbundet

Billie flykter fra et havarert ekteskap og en unevnelig sorg tilbake til barndomsleiligheten i New York. Her finner hun skrinet med brev hun gjemte da hun dro hjemmefra som ungdom. Den gang virket kjærligheten ukomplisert, og fremtiden lå lys og åpen foran henne. Da Billie åpner skrinet, oppdager hun at det ligger noe mer der, noe som ikke tilhører henne.
Uforvarende trekkes Billie inn i en annen kvinnes skjebne, i et annet land, i en annen tid: en liten jentes flukt fra nazistene og hennes senere liv i et kunstnermiljø i 1960-tallets strengt kontrollerte Tsjekkoslovakia. Det som hele tiden driver den fremmede kvinnen, er håpet om å finne igjen broren. Men hvem er hun, og hvordan endte historien hennes? Billies forsøk på å finne svar blir samtidig hennes egen vei tilbake til livet.

Hannahs brev er en reise til en dramatisk tid i europeisk historie og en fengende beretning om to kvinneskjebner. En ny fargesterk roman fra forfatteren av Rakels bok.

ISBN13 9788205501454

EAN 9788205501454

Omtalt sted New York Tsjekkoslovakia

Det vises til handling fra forlaget. Likte boka, lettlest med interessant historie. Får innblikk i bl.a. hvordan etterkrigshistorien var i Tsjekkoslovakia i bokas ene kvinneskjebne.
Anbefaler å lese Rakels bok først.

• "Skjulte skatter" av Johnnie Alexander
  • "Kvinnene på slottet" av Jessica Shattuck