Keiserens atlas

av (forfatter) og Knut Johansen (gjendikter).

Cappelen 2003 Innbundet

Et trekantdrama flettes elegant sammen med en japansk legende. Boken er på én gang et sjalusidrama, en fremtidsthriller og en klassisk eventyrfortelling.

Keiserens atlas ble nominert til Nordisk Råds litteraturpris 2002. Et trekantdrama flettes elegant sammen med en japansk legende. Romanen er på én gang et sjalusidrama, en fremtidsthriller og en klassisk eventyrfortelling. En fabelaktig underholdende og fullstendig overraskende bok. ?Han la ved en serie digitale bilder av seg selv. En face og i profil, sittende og stående med innsatt målestokk som i et forbryteralbum. Endelig tastet han opplysningene fra brorens kredittkort, aksepterte beløpet og sendte alt sammen av sted. Etterpå følte han ingenting. Han satt og vippet litt på stolen og knipset med neglene. Toke Winther hadde nettopp bestilt et leiemord på seg selv."
Ib Michael er født i Danmark i 1945. Han ble nominert til Nordisk Råds pris 2002 for Keiserens atlas.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788202213220

EAN 9788202213220

Omtalt sted Japan Danmark

Mange titler som berører bøkenes verden