Over horisonten

av (forfatter) og Eva Ulven (oversetter).

Bastion 2019 Innbundet

En storslagen og uforglemmelig roman fra verdensfenomenet Jojo Moyes. Unge Alice føler seg fanget i Londons sosietetsliv. Når hun får muligheten til å flytte til USA, griper hun sjansen umiddelbart. Men hennes nye liv skal vise seg å bli ganske annerledes enn hun hadde drømt om.

Alt tar en ny vending når hun møter den selvstendige og frittalende Margery. Alice og fire andre unge kvinner forlater alt de har kjært, og rir ut under den åpne himmelen for å spre kunnskap og leseglede mellom fjellene i Kentucky. Det de ikke vet er at på reisen vil de også finne frihet, vennskap, kjærlighet og et liv de kan kalle sitt eget.

Inspirert av virkelige hendelser, binder den bestselgende forfatteren Jojo Moyes sammen en rik, lidenskapelig og dypt rørende historie.

Forlag Bastion

ISBN13 9788283132021

EAN 9788283132021

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1918-1939

Omtalt sted Kentucky

Jeg er veldig fan av Moyes men ikke så fan av «gamledager» Allikevel så fenget boka og siste halvdel slukte jeg.

Jeg skal oppdra henne og lære henne forskjellen på riktig og galt, og så lenge hun har en mamma og en pappa som er glad i henne, skjønner jeg ikke at hva jeg bærer på venstre ringfinger, er noe andre folk har noe med.

Alice hadde oppdaget hvordan det var mye lettere, i hvert fall for en kvinne, å føle sinne på vegne av noen du brydde deg om, å være kald nok til å ønske vondt over et annet menneske som hadde såret noen du var glad i. Alice hadde sluttet å være redd, skulle det vise seg.

Bøker jeg har lest i 2019. Del 1

• "Kjæreste Emmie" av Lia Louis