Odins ravner

Bodvars saga

Den norske bokklubben 2002 Innbundet

Som frillesønn er unggutten Bodvar blitt oppdratt i enkle kår av morforeldrene. Men en dag i år 988 kommer hans far, høvdingen Torstein Egilsson, og henter ham. Gutten blir satt til fostre på gården Mosfell hvor han møter sin farfar,den berømte skalden Egil Skallagrimsson,nær 80 år og blind. I denne mangesidige romanen fra islandsk middelalder kommer tre generasjoner til orde. Skiftevis sees begivenhetene fra de synspunkter som Egil,Torstein og Bodvar står for. Fortiden belyses ved livlige og dramatiske tilbakeblikk,og i nåtiden kjemper hver av de tre sin egen strid. Dette er første del i Bodvars saga.

Forlag Den norske bokklubben

Utgivelsesår 2002

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid Middelalderen

Omtalt sted Norge

Her er alle mine favorittbøker som jeg kan lese om igjen og om igjen og om igjen....

Her samler vi mange gode historiske romaner. Se også den mer spesifikke listen om middelalderromaner som vi har laget!