Nærbilder

tv-pastorens bekjennelser

Kagge 2011 Innbundet

I denne boka forteller forfatteren om hvordan han gikk fra å være det han selv kaller en feig skap-kristen til å bli en kjent pastor på tv. Han beskriver sin livsfilosofi og tar opp temaer som tilgivelse, trofasthet, håp, forsoning og kjærlighet.

Gjennom tjue år har Egil Svartdahl reist Norge rundt for å snakke med helt vanlige mennesker om deres tro og tvil. Samtalene har blitt til en rekke populære TV-program. I denne boka forteller han sin egen historie. Hvordan kunne han, en feig skap-kristen, bli en frimodig pastor på TV? Hva har møtet med alle de sterke historiene gjort med ham som menneske? Åpent og ærlig forteller Svartdahl om sin egen livsfilosofi. Med utgangspunkt i samtalene han har hatt på TV, tar forfatteren opp evig aktuelle tema som tilgivelse, trofasthet, håp, forsoning og kjærlighet. Han viser hva disse ordene betyr for ham selv og for ulike mennesker han har møtt, og hvordan de kan hjelpe oss videre i livene våre.

Forlag Kagge

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Egil Svartdahl

• "Målrettet liv - hvorfor i all verden er jeg her?" av Rick Warren
  • "Himmelen er på or'ntli - filmutgave" av Todd Burpo
  • "Bibelen - Den heilage skrifta"
  • "Kjærlighetens fem språk - hvordan uttrykke hjertevarme overfor den du er glad i" av Gary Chapman
  • "Skuret - der tragedien konfronterer evigheten" av William P. Young
  • "Pappas prinsesse" av Sigrid Beate Edvardsen
  • "Bibelen - Den hellige skrift"
  • "Presten" av Hanne Ørstavik
  • "Jeg har et teppe i tusen farger - roman" av Anne B. Ragde