Kjærlighetens fem språk

hvordan uttrykke hjertevarme overfor den du er glad i

av (forfatter) og Oddvar Nilsen (oversetter).

Lunde 2001 Innbundet

Forfatteren hevder at det finnes fem grunnleggende kjærlighetsspråk: anerkjennende ord, tid for hverandre, tjenester, gaver og fysisk nærhet. Det er viktig at man snakker samme språk for å kunne uttrykke den kjærligheten man føler.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788252034943

EAN 9788252034943

...eller de tar fatt på det harde arbeidet som består i å lære å elske hverandre uten den besettende forelskelsen.

Hun ville vite at jeg elsket henne og at jeg sto med henne. Hun ønsket ikke råd. Hun ville bare vite at jeg forsto henne. Men jeg prøvde aldri å forstå henne. Jeg hadde det for travelt med å gi råd.

Vi må være villige til å lære oss ektefellens primære kjærlighetsspråk hvis vi skal kommunisere kjærlighet på en effektiv måte.

I denne verden kan et blikk såre og et ord drepe. Intime elskere kan bli fiender, eksteskapet en slagmark.

Inne i ethvert barn er det en følelsestank som venter på å bli fylt med kjærlighet. Når et barn virkelig føler seg elsket, vil det utvikle seg normalt, men når kjærlighetstanken er tom, vil barnet gjøre gale ting. Mye av den dårlige oppførselen hos barn skyldes at kjærlighetstanken er tom.

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

Mange liker selvhjelpsbøker, og sjangeren selger godt. Det finnes selvhjelpsbøker for stort sett alle problemer. Nå (i 2016-2018) har vi en følelse av at trenden er bøker som gir bedre tid, ro i sjelen og som setter fokus på grunnleggende verdier som familie, natur eller spiritualitet. Her anbefaler vi våre favoritter innen denne mangfoldige sjangeren.

Hjertevarmende lesning..!

• "Jabes' bønn - lev et liv i velsignelse" av Bruce Wilkinson
  • "Nådens gåte" av Philip Yancey
  • "Den himmelske mann - hans egen historie" av broder Yun
  • "Målrettet liv - hvorfor i all verden er jeg her?" av Rick Warren
  • "En helt overkommelig Bibel" av Knut Tveitereid
  • "Himmelen er på or'ntli - en liten gutts forbløffende fortelling om sitt besøk i himmelen" av Todd Burpo
  • "Demring i nord" av Francine Rivers
  • "Forsoningsbarnet" av Francine Rivers