Memo

den enkleste veien til bedre hukommelse

av (forfatter) og Siri J. Egeland (illustratør).

Kagge 2007 Innbundet

Denne boka handler om forfatterens eget hukommelsesprogram, Memo. Ved hjelp av dette systemet kan du øve deg opp til å huske store mengder fakta, historie, geografi, lange lister, telefonnumre, gloser og mye mer. Du får også tips og råd til studieteknikker for mange ulike temaer.

Memo - i ny, utvidet og revidert utgave! Dette handler ikke om tankekart, pugging eller forbokstavsord, men om Memo - en kombinasjon av de beste husketeknikkene fra antikken, og teknikker forfatteren har lært av utøvere i VM i hukommelse eller utviklet selv. For å bevise at alle kan lære å huske har forfatteren gjort prosjekter med grupper av tilfeldige elever som har lært morsealfabetet, å telle til tjue på tyrkisk og hovedstad og beliggenhet på landene i Sør-Amerika på to skoletimer (Dagbladet, NRK, The Advertiser) Hensikten med Memo er å bruke mindre tid og strev på å huske. Så du kan bruke tida på andre ting. Uansett hvordan du lærer er du nødt til å repetere kunnskapen hvis den skal sitte lenge, med Memo vil du spare mye tid også på repetisjon. Denne reviderte og utvidede utgaven er for nye lesere som vil lære å bruke Memo for å huske navn, avtaler, språk, poker, presentasjoner og mye mer. Kapitlene om tallsystemer, reiseruter og husking framover er forbedret fra forrige utgave. I tillegg til andre små utvidelser er mange av oppskriftene bedre forklart.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2007

Kjempegøy! Jeg lærte meg statene i USA på en halvtime. Og nå kan jeg de! Helt sant! Les den hvis dere trenger å bli flinkere å huske.

• "Memo-håndboka - den enkleste veien til bedre eksamen" av Oddbjørn By
  • "Magisk opprydding - rydd deg lykkelig med Konmari-metoden" av Marie Kondo
  • "Begrepet angst" av Søren Kierkegaard
  • "Vårt utrolige univers" av Stephen W. Hawking
  • "1001 filmer du må se før du dør" av Steven Jay Schneider
  • "Det egoistiske genet" av Richard Dawkins
  • "Øyeblikkets tyranni - rask og langsom tid i informasjonssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Kunsten å leve" av Jan Vincents Johannessen
  • "Skyatlas" av David Mitchell
  • "Lykkeprosjektet - hvordan finne lykken i hverdagen og få et bedre liv" av Gretchen Rubin
  • "Odd er et egg" av Lisa Aisato
  • "Nord-Korea - ni år på flukt fra helvete" av Eunsun Kim