Loke

en grusom guds guide til gode gjerninger

av (forfatter) og Vibeke Ekeland Grønn (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2023 Innbundet

En vittig historie fortalt i dagbok-stil, spekket med tegninger og seriestriper, som skildrer frustrasjonen lurendreieren Loke føler når han blir sendt til jorda som gutt. Etter at ett av pekene hans går for langt, blir den stormannsgale og samvittighetsløse guden Loke sendt til jorda som en «vanlig» 11 år gammel gutt. Hvis han kan bevise at han har noe godt i seg, kan han kanskje unngå å bli liggende under en giftdryppende slange til evig tid. For å holde et øye med ham, har Odin gitt Loke en magisk dagbok som tvinger ham til å fortelle sannheten. Og som om ikke det var ille nok å skulle bli et bedre menneske, må han greie det helt uten å bruke sine fantastiske magiske krefter. Det blir snart klart at Loke slett ikke klarer å skille godt fra ondt, ærlighet fra lureri eller venner fra fiender.
«Kan bli leser-favoritt» NRK
«ellevilt morsomt (...) Skarpt vidd, etiske dilemmaer, finurlige mytologiske referanser og strektegninger i fleng er oppskriften på ren leseglede.» Guardian
«En fryd - får deg til å le høyt, fullspekket med tegninger og fotnoter, perfekt for fans av En Pingles dagbok.» The Daily Mail

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788241959653

EAN 9788241959653

Serie Loke (1)

Genre Humor

«Loke - En grusom guds guide til gode gjerninger» av Louie Stowell.

Morsom historie fortalt i dagbok-stil, spekket med tegninger og seriestriper, som skildrer frustrasjonen lurendreieren Loke føler når han blir sendt til jorda som gutt.

• "Bergtatt" av Aleksander R. Kirkwood Brown
  • "Natteravnen" av Johan Rundberg