Steinvokteren

av (forfatter), Kazu Kibuishi (illustratør) og Olav Bjørge (oversetter).

Fontini forlag 2015 Innbundet

Forlag Fontini forlag

Utgivelsesår 2015

Serie Amuletten (1)

Genre Manga Fantasy Spenning

Denne boka har vi nylig tatt inn i biblioteket der jeg jobber, nå i lunchen tenkte jeg å begynne å lese litt i den. Da lunchen var over, var også siste side lest. Her er det en drivende handling, flotte tegninger og sterke farger. Jeg var fanget fra første til siste side.

Emily, broren og moren flytter inn i et gamelt hus langt ut i "ødemarken", huset har tilhørt oldefaren til Emily. I huset kommer hun over en amulet. Dette er starten på et episk eventyr for familien. Moren blir fanget av et bleksprutlignende monster, Emily og broren drar ut i en ukjent verden for å redde henne.

Tegneserieboka har flotte fargesterke tegninger. Det er lite og ganske enkel tekst. Passer perfekt for barn 10-12 års alderen.

Spennende og lettlest tegneseriebok. Anbefales for barn som sliter med å motivere seg for bøker med mye tekst. Illustrasjonene er utrolig flotte og historien har et godt tempo. Jeg må innrømme jeg koste meg med denne jeg også. Ble ferdig med boken på en time.

Dette er omtalen til min 9 år gamle datter:
Jeg synes at boka var spennende. Jeg synes tegningene var kule og spennende. Jeg likte handlingen siden den skjer i en fantasiverden der alt kan skje, og jeg levde meg inn i denne fantastiske verden. Jeg gir terningkast 5. HJERTELIG HILSEN ANGELIKA.

Nydelig og klassisk grafisk roman som handler om det alle store bøker handler om: Kampen mellom det gode og onde, og den redselen man føler når man velger å slåss. Tegningene er har et snev av Japan over seg, men er ikke manga. Jeg er jo også så gammel at jeg synes den miksete stilen med mye brushing er ganske moderne (den er ikke det altså, bare jeg som opplever det slik humre )
Fra boken

Spennende, actionfylt, lettlest og nydelige illustrasjoner!
Gleder meg til fortsettelsen!! :D
Fantacy tegneserie fra 10 år og oppover.

Denne listen inneholder 100 utvalgte tegneserier som ingen av oss har lest/fullført før, og som vi av ulike grunner finner verdt å bruke tid på, i håp om å få et større og grundigere innblikk i tegnseriens sfære. Rekkefølgen er i utgangspunktet tilfeldig, men bøkene vil rangeres etterhvert som vi får lest dem.

Bøker jeg kan snakke om når jeg har klassebesøk fra 6.klasse

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.

De 10 mest populære bøkene for barn på Tysvær folkebibliotek 2017

Bøker i samme gata som "Amuletten" av Kazu Kibuishi