Kong Grimms hevn

av (forfatter) og Andreas Iversen (illustratør).

Cappelen Damm 2016 Innbundet

Edwards pappa jobber på Grimsrud festning, der de nylig har avdekket en gravkrypt. Men før de fikk åpnet graven, begynte festningen å rase sammen, og festningen må stenges. Edward og Kasper skjønner at det er noe overnaturlig som ligger bak, og oppsøker festningen i nattas mulm og mørke. I krypten venter spøkelse av kong Grimm, som planlegger å vekke sin gamle hær, for å fullføre det han aldri klarte i live - å ta over Grimsrud.

Edward Rubikon er etterforsker av overnaturlige hendelser. Bestevennen hans heter Kasper, og sammen løser de mysterier. Mer tull enn grøss, mer moro enn skummelt, men likevel forferdelig spennende bok i grenseland mellom tegneserie og bildebok.

ISBN13 9788202498023

EAN 9788202498023

Serie Edward Rubikons mysterier (1)

Genre Humor Spenning

Finfin barnebok! Balanserer spenning og humor på en utmerket måte. Blandinga av illustrert bok og tegneserie øker leselysten hos denne gamle damen, kan ikke tenke meg det fungerer noe dårligere for kidsa.

Har du lest Amuletten og finner ikke noen gode alternativer? Her har du noen forslag. Vi legger kun til første bok i serier.

Populære serier for barn som gjerne lar seg skremme av historier om møter med mørke, overnaturlige krefter. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Mørkets bok" av Aleksander Kirkwood Brown
  • "Bzzz - verdens minste bankran" av Aleksander Kirkwood Brown
  • "Faraos forbannelse" av Eldrid Johansen
  • "Mulegutten" av Øyvind Torseter
  • "Zombie-Bjarne" av Sigbjørn Mostue
  • "Barske bøller gjør gode gjerninger - (enten du liker det eller ikke)" av Aaron Blabey