Invitasjonen

av (forfatter), Tor Tveite (oversetter) og Kaia Varjord (oppleser).

Lydbokforlaget 2015 Lydfil

Kepler62 er en helt ny spenningserie av Kunstdetektivene-forfatter Bjørn Sortland og Timo Parvela som har skrevet Ella-bøkene. De skriver annenhver bok.

Ari og broren Joni prøver å runde det ultrapopulære dataspillet Kepler62, som kanskje ingen har greid før. Det går rykter om de som runder det blir hentet av en hemmelig organisasjon til et mystisk og spennende sted. Her skal de få opplæring til å dra på en ekspedisjon ut til en planet som ligner på jorden. Kanskje...

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2015

Format Lydfil

Serie Kepler62 (1)

Genre Science fiction Spenning

En bok om spenning i verdensrommet. Foreløpig har våre helter, Ari og Joni klart å spille ferdig spillet " Kepler62", og er dermed invitert for å gjøre noe i verdensrommet som skal redde menneskene. Spennende. Passer for ungdom fra 10 til 14 ( og alle sci-fi elskere, uansett alder) . Selv ble jeg ferdig i dag 4/2-17.

Sci-fi og dystopi for barn! Jeg syns denne serien virker veldig lovende, spennende univers med to fattige brødre som får et dataspill som kanskje er en billett inn til et annet liv. Gleder meg til å formidle denne til gamere fra 4.trinn og oppover.

Har du lest Amuletten og finner ikke noen gode alternativer? Her har du noen forslag. Vi legger kun til første bok i serier.

• "Reisen" av Timo Parvela
  • "Virus" av Timo Parvela
  • "Hemmeligheten" av Bjørn Sortland
  • "Bortført" av Oskar Källner
  • "Nedtelling" av Bjørn Sortland
  • "Han & dem" av Katarina von Bredow
  • "Zombiene kommer! - slik overlever du" av Jill Moursund
  • "Guttene mot jentene" av Janne Aasebø Johnsen