Grusom spådom

Damm 2007 Heftet

Thomas og Miriam er på tivoli. Her blir de spådd av ei uhyggelig gammel dame. Hun forteller at grusomme ting vil hende de nærmeste dagene. Thomas og Miriam prøver å glemme hele greia, men så begynner spådommen å gå i oppfyllelse. Til slutt bestemmer de seg for at de må påvirke skjebnen, før det er for seint.

Thomas og Miriam oppsøker et tivoli uten lov. De blir spådd av en knokkelaktig, gammel kone. Hun sier hva som vil hende dem de nærmeste dagene, deriblant noen ytterst grusomme ting. Thomas og Miriam prøver å glemme hele affæren, men snart begynner spådommen å gå i oppfyllelse. Miriam faller ned fra en stige. En fugl dør, og en rekke andre ting slår til. Den siste spådommen er at Thomas skal bli levende begravd.

Thomas og Miriam kjemper for å påvirke skjebnen før det er for sent.

Grusom spådom er en stemningsfull og scenisk fortelling med overraskende vendinger.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204129581

EAN 9788204129581

Serie Marg & bein

Genre Grøssere

Cappelen Damms Marg og bein- serie

Populære serier for barn som gjerne lar seg skremme av historier om møter med mørke, overnaturlige krefter. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Demonene" av Jon Ewo
  • "Dødens ansikt" av Jon Ewo