Det mørke hjertet

av (forfatter) og Bjørn Ousland (illustratør).

Ena 2021 Innbundet

En episk fortelling om kjærlighet, hat, lys og mørke, fortalt av en ravn og en ulv. Askhild vokser opp i et lite kongerike, som datter av slottets gartnere. Allerede som barn blir hun bestevenn med prinsen, og da han skal overta tronen, er det med Askhild ved sin side. Men i bryllupet dukker en ukjent kvinne opp, og overleverer en gave. Da den ferske kongen åpner gaven, blir han øyeblikkelig besatt av et mørke, som ikke bare tar bolig i hjertet hans, men også legger seg over hele kongeriket. Askhild flykter, men kommer snart til erkjennelsen av at det kun er hun som kan redde kongen og kongeriket. Hun legger ut på en lang ferd for å redde mannen hun elsker, og finne ut hvem det var som ga ham den katastrofale gaven. Det blir en ferd langt farligere og villere enn hun noensinne kunne forestille seg.

Forlag Ena

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9788241954269

EAN 9788241954269

Serie Ravnen og ulven (1)

Genre Spenning

Spennende og artige vrier på kjent eventyrstoff, men skjemmes av komma- og preposisjonsfeil