Kjærlighetens magiske regler

av (forfatter) og Mona Berge (oversetter).

HarperCollins og Vigmostad Bjørke 2018 Innbundet

Ingen svarte klær, ingen røde sko, ingen måneskinnsturer. Ingen katter, kråker, vokslys eller bøker om magi. Og viktigst av alt: Bli aldri forelsket ... Owens-søsknene vokser opp i 1960-tallets New York under morens strenge regler. Franny, Jet og Vincent benytter alle anledninger til å bryte dem, og mer enn noe annet vil de oppdage sannheten om hvem de er. En sommer blir de invitert til tante Isabelle i den lille byen i Massachusetts der familien Owens alltid har blitt beskyldt for alt ondt. Her begynner ungdommene å forstå at historien deres skjuler mørke hemmeligheter. Helt siden 1600-tallet, da Maria Owens forelsket seg i feil mann og ble anklaget for hekseri, har kjærlighet vært slektens forbannelse. Nå må de finne ut hvordan de kan bryte forbannelsen før det er for sent. Kjærlighetens magiske regler er en storslått slektssaga om kjærlighet, søskenbånd og betydningen av å være den man er, skrevet av den hyllede forfatteren Alice Hoffman. Alice Hoffman ble født i New York i 1952. Hun har skrevet over 30 lovpriste romaner, i tillegg til novellesamlinger og barne- og ungdomsbøker, og anses for å være en av vår tids fremste amerikanske forfattere. Bøkene hennes er oversatt til over 20 språk. Kjærlighetens magiske regler er en prequel til kultboka Praktisk magi som ble filmet med Sandra Bullock og Nicole Kidman i hovedrollene.

Forlag HarperCollins Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241920646

EAN 9788241920646

Genre Fantastisk litteratur

Omtalt sted New York Massachusetts

Noen av bibliotekarene lot henne få lese i boken i en hel time av gangen, selv om det stred mot reglene. De mente at alle bøker skulle leses så lenge leseren ønsket å lese.

• "Vera" av Anne Swärd
  • "Endetid" av Minette Walters