Inn i sirkelen

en russisk psykiaters møte med sibirsk sjamanistisk visdom

av (forfatter) og Mona Lange (oversetter).

Hilt og Hansteen 2002 Heftet

Dette er en selvbiografisk beretning om forfatterens opplevelser og åpenbaringer i Altaj-fjellene i Sibir. Hun ble veiledet av en sjaman, og i denne boka presenterer hun oss for vår indre veileder som kan hjelpe oss til skape vårt sanne selv.

Fra de fjerne Altaj-fjellene i Sibir har forfatteren hentet eldgammel innsikt og visdom, som hun deler med oss i Vesten.Merkelige omstendigheter fører Olga Kharitidi fra arbeidet ved et psykiatrisk sykehus i Novosibirsk til en rekke sjamanistiske opplevelser og åpenbaringer i de gåtefulle Altaj-fjellene i Sibir.

Forlag Hilt og Hansteen

Utgivelsesår 2002

Omtalt sted Russland

Nå skal jeg gi deg Den første regelen. Den er uhyre viktig, og du må huske den. Den første regelen er at hvert eneste valg du gjør i livet, fra de viktigste til de mest trivielle og hverdagslige avgjørelser, må prøves bevisst ved å stille deg visse spørsmål. For hver avgjørelse du står overfor, må du spørre deg selv om det valget du gjør, vil tilfredsstille fem nødvendige egenskaper. Hvis den ene mangler, må du se deg om etter en annen retning. På denne måten vil du alltid finne den rette veien. Disse fem egenskapene er sannhet, skjønnet, sunnhet, lykke og lys.

Når du treffer et valg på denne måten, kan du alltid være sikker på at det er det rette. Du vil være i kontakt med sitt sanne selv, ditt innerste selv, og du får en uovervinnelig viljestyrke. Dette er den første lærdommen. Lev etter den, og livet ditt vil meget snart bli forandret.

• "Bear Hearts livsvisdom - en medisinmanns leveregler" av Bear Heart
  • "Knekk din skjebnekode - lær å arbeide med drømmer, budskap og forvarsler" av Carmen Harra
  • "Krystallnøkkelen" av Jette Holm
  • "Hold deg ung lenger! - 10 måter å stanse aldringsklokken" av Deepak Chopra
  • "Læremesteren fra lyset - budskap, innsikt og healing fra åndenes verden" av Rosemary Altea
  • "Kunnskapens stemme - en veiviser til indre fred" av Don Miguel Ruiz
  • "Kropp uten alder, sinn uten tid" av Deepak Chopra
  • "Trenger jeg din kjærlighet? - gi deg selv et tryggere, gladere og merm tilfredstillende liv ved hjelp av the work - en fascinerende indre utforskningsmetode for den som søker støtte og anerkjennelse" av Byron Katie
  • "Forvandlingens vei - slik kan vi forandre verden ved å forandre oss selv" av Shakti Gawain
  • "Reisen - veien til selvhelbredelse" av Brandon Bays
  • "Medisinsk intuitiv - en jordnær sykepleiers oppvåkning til healer og klarsynt" av Christel Nani
  • "Krystallenes univers - et redskap til selvutvikling" av Jette Holm