Blomstermedisin

til vekst og helbredelse

Noras Ark 2000 Innbundet

Boka gir ei innføring i de 38 blomstermidlene fra den engelske legen dr. Edward Bachs system for blomstermedisin, og viser hva som kjennetegner dem. Boka egner seg både for terapeuter og for dem som vil bruke blomstermedisin på egen hånd. Har stikkord- og litteraturliste.

Bachs blomstermedisin får stadig flere tilhengere i Norge. Og med god grunn - blomstermidlene er ufarlige og enkle å bruke på egen hånd.Bachs blomstermedisin virker først og fremst på vår sinnstilstand, og mange opplever at de blir i stand til å snu negative tankemønstre og si ja til livet etter å ha begynt med blomstermedisin. Midlene kan rette opp psykiske ubalanser og dermed hindre fysiske sykdommer i å få fotfeste. Den engelske legen dr. Edward Bach utviklet systemet gjennom et helt livs studium av den menneskelige psyken og kom etter hvert fram til en typologi basert på de forskjellige mennesketypers fellestrekk. Dette ble utgangspunktet for de 38 blomstermidlene og nødhjelpsmiddelet Rescue Remedy. I denne boken, som egner seg både for terapeuter og for dem som vil bruke blomsermidlene på egen hånd, gir Audun Myskja en grundig innføring i de forskjellige midlene og hva som kjennetegner dem. Han har selv lang erfaring i å bruke Bachs blomstermedisin i sin legegjerning, og gjennom en rekke pasienteksempler gir han et innblikk i hvordan Bachs blomstermedisin som støttemedisin har hjulpet pasientene til å få et bedre grep om livet sitt og en bedre helse. Et omfattende symptomregister hjelper deg til å finne frem til riktig middel.

Forlag Noras Ark

Utgivelsesår 2000

• "Reisen - veien til selvhelbredelse" av Brandon Bays
  • "Klarsynt" av Sylvia Browne
  • "Kropp, sinn og ånd - ta ansvar for egen livskvalitet" av Caroline Myss
  • "Chakraene - lær deg å balansere kroppens energisentre for bedre helse og økt velvære" av Patricia Mercier
  • "Lysarbeiderens vei" av Doreen Virtue
  • "Suksessens sju åndslover - slik får du hjelp til å oppfylle drømmene dine" av Deepak Chopra
  • "Inn i sirkelen - en russisk psykiaters møte med sibirsk sjamanistisk visdom" av Olga Kharitidi
  • "Sjelereiser - beretninger om livet mellom livene" av Michael Newton
  • "Du kan helbrede ditt liv" av Louise L. Hay