Bear Hearts livsvisdom

en medisinmanns leveregler

av (forfatter) og Molly Larkin (medforfatter).

Damm 2000 Innbundet

Bear Heart er høvding og medisinmann i muskogeestammen og er en av de meget få medisinmenn som er villig til å dele sin visdom med andre. Visdomsordene i boken gjenspeiler han erindringer, erfaringer og synspunkter.

"Mitt folk sier at man aldri skal rette en anklagende eller dømmende pekefinger mot ens nese. For når man peker på en annen, peker tre fingre tilbake på en selv."
Bear Heart er høvding og medisinmann i muskogeestammen og er en av de meget få medisinmenn som er villig til å dele sin visdom med andre. Han er en velutdannet og reflektert representant for en av verdens urbefolkninger. Visdomsordene i boken gjenspeiler hans erindringer, erfaringer og synspunkter og er høydepunktene fra boken om hans liv Vinden er min mor (1999).
Bear Heart har eksamen i psykologi ved Bacone College i USA, er æresdoktor ved St. John's University i Louisiana og rådgiver med Memorial Psychiatric Hospital i New Mexico. Han er også predikant i Native American Church og ettertraktet foredragsholder i store deler av verden.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2000

Omtalt sted Nord-Amerika og Mellom-Amerika

• "Vinden er min mor - en gammel medisinmanns liv og visdom" av Bear Heart
  • "Inn i sirkelen - en russisk psykiaters møte med sibirsk sjamanistisk visdom" av Olga Kharitidi
  • "Kvinner som løper med ulver - myter og fortellinger om villkvinne-arketypen" av Clarissa Pinkola Estés
  • "Kunsten å være lykkelig - en håndbok i å leve" av Dalai Lama
  • "Tirsdager med Morrie - en gammel mann, en ung mann og livets viktigste lærdom" av Mitch Albom
  • "Håndbok for lysets krigere" av Paulo Coelho
  • "Snåsamannen - kraften som helbreder" av Ingar Sletten Kolloen