Ikke stol på noen

av (forfatter) og Jan Chr. Næss (oversetter).

Versal 2010 Innbundet

Da en terrorist stenger seg inne i et atomkraftverk og truer med å sprenge det, blir Nick Horrigan hentet av antiterrorpolitiet. Han er den eneste personen terroristen vil snakke med. Saken har forbindelse med vonde hendelser i Horrigans fortid.

Som 17-åring gjorde Nick Horrigan en fatal feil som førte til stefarens død, satte moren i livsfare og sendte ham selv på flukt i flere år.

Nesten tjue år senere, ansikt til ansikt med en selvmordsbomber, får han uventet vite sannheten bak tragedien den gangen. Han tvinges til å ta et avgjørende valg: Skal han flykte igjen, eller endelig ta oppgjøret og avdekke hemmelighetene som så lenge har fått styre i livet hans?Nick bestemmer seg for å kjempe seg gjennom alle lagene av løgner og villedende informasjon, men setter underveis seg selv og så vel som alle sine nærmeste i livsfare. Og hele veien gjennom denne dødelige labyrinten har han kun én ting å lene seg på, stefarens siste ord på dødsleiet: IKKE STOL PÅ NOEN.Ikke stol på noen er Gregg Hurwitz kritikerroste niende thriller, en actionfylt spenningsroman av ypperste merke.

Forlag Versal

Genre Thrillere

Intens og herlig! Fantastisk spenning! Etter å ha lest den andre boka av Hurwitz, Du er neste, hadde jeg veldig store forventninger til denne boka. Og forventningene ble innfridd til fulle! En bok full av spenning, intensitet, herlige hovedpersoner, plutselige vendinger i handlingen, overraskelser.... Virkelig en spenningsbok som kryper under huden på deg, som gir deg (ihvertfall meg) hjertebank (også etter at den er utlest), som gir deg en annerledes og ny spenningshistorie. Herlig, herlig!

Anbefales på det sterkeste til lesere med sterkt hjerte, spenningssøkere, lesere som vil ha noe annet enn standardspenning. Håper virkelig Hurwitz kommer med flere bøker, da de to jeg har lest nå virkelig ga mersmak!

• "Fanget" av Mariela Årsandøy
  • "Den siste som skal dø" av Gregg Hurwitz