Ikke stol på noen

av (forfatter) og Jan Chr. Næss (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2011 Innbundet

Da en terrorist stenger seg inne i et atomkraftverk og truer med å sprenge det, blir Nick Horrigan hentet av antiterrorpolitiet. Han er den eneste personen terroristen vil snakke med. Saken har forbindelse med vonde hendelser i Horrigans fortid.

Nick Horrigan har levd et stille liv de to siste tiårene og stort sett jobbet med veldedighet. Med et brak blir han innhentet av fortiden da antiterrorpolitiet tar seg inn i leiligheten og fører ham med seg ut i natten. En terrorist har kommet seg inn i et atomkraftverk og truer med å sprenge det. Den eneste personen han vil snakke med, er Nick Horrigan. Ansikt til ansikt inne i atomkraftverket lover terroristen å fortelle Nick sannheten om hendelsene som ødela livet hans for tyve år siden. Sytten år gammel gjorde Nick Horrigan en fryktelig tabbe som kostet hans stefar livet, satte moren i livsfare og gjorde at han selv måtte flykte og leve i skjul. Nick innser at han bare har to valg. Enten å flykte på nytt eller å ta opp kampen for å avdekke sannheten. Han har bare én ledetråd. Den døende stefarens siste ord: Ikke stol på noen. Oversatt av Jan Chr. Næss Om forfatteren: Gregg Hurwitz (f.1973) har skrevet et titall thrillere som er solgt over hele verden. Bøkene hans har vært nominert til en rekke priser. Han arbeider som producer og forfatter for TV-stasjoner i USA. I forbindelse med research til sine bøker har Gregg Hurwitz blant annet trent med spesialstyrker, svømt med haier og levd undercover. Ikke stol på noen er hans første bok på norsk. Den neste boken av Hurwitz er Du er neste. Om boken: «En intelligent thriller med spenning i massevis.» - Publishers Weekly «Tar pusten fra deg allerede fra starten.» - Sunday Telegraph «Øverst på årets må-lese-liste.» - Bookreporter

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241907289

EAN 9788241907289

Genre Thrillere

Intens og herlig! Fantastisk spenning! Etter å ha lest den andre boka av Hurwitz, Du er neste, hadde jeg veldig store forventninger til denne boka. Og forventningene ble innfridd til fulle! En bok full av spenning, intensitet, herlige hovedpersoner, plutselige vendinger i handlingen, overraskelser.... Virkelig en spenningsbok som kryper under huden på deg, som gir deg (ihvertfall meg) hjertebank (også etter at den er utlest), som gir deg en annerledes og ny spenningshistorie. Herlig, herlig!

Anbefales på det sterkeste til lesere med sterkt hjerte, spenningssøkere, lesere som vil ha noe annet enn standardspenning. Håper virkelig Hurwitz kommer med flere bøker, da de to jeg har lest nå virkelig ga mersmak!

• "Fanget" av Mariela Årsandøy
  • "Den siste som skal dø" av Gregg Hurwitz