Cirkus

Cappelen Damm 2019 Innbundet

Allerede solgt til Tyskland, Italia, Frankrike og Estland!
Den selvsentrerte forretningskvinnen Lise får en dag uventet besøk i bedriften hun jobber. En klovn fra det omreisende Cirkus Fandango har kommet for å overbringe budskapet om at hennes hittil ukjente onkel er død. Onkelen, selveste sirkusdirektøren, har testamentert alt han eier til Lise. Men på én betingelse: Hun må fullføre fem forestillinger som sirkusdirektør for at arven skal bli gyldig. Lise ser en gyllen mulighet til å tjene noen raske penger og legger ut på en reise som åpner opp en helt ny verden av tradisjoner, begeistring og samhold. Etter hvert blir hun tvunget til å ta noen avgjørende valg.

Forfatteren av Sameland har skrevet en humoristisk og original fortelling - en roman det er umulig ikke å like.

ISBN13 9788202621186

EAN 9788202621186

Genre Humor

Herlig og fornøyelig bok om viktige verdier her i livet, forandringer, utfordringer, relasjoner, og sirkusliv. Kommer tett på hvordan sirkusfolket har det, er de en utdøende rase?

Minnet meg litt om En liste for livet.

Flott bok som var vanskelig å legge i fra seg. Ble lest ut på en nydelig sommerdag i august, i hengekøya ved et stille vann.

Bøker jeg ønsker meg, fint hvis noen ønsker å bytte bort disse(eller til nød selge).

(+ Sommeren da frykten kom av Lois Duncan)

Helst innbundet utgave der dette er mulig.

• "Kjøtere i Barcelona - krim" av Alicia Gimènez-Bartlett
  • "En mann går inn på en bar - samlede noveller" av Lee Child