I blodets grep

av (forfatter) og Henning Kolstad (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Flere tenåringer er blitt drept, og det virker som om de ikke har noe som knytter dem sammen. Med profileringsekspert Tony Hills hjelp, jakter imidlertid politiet snart på en seriemorder. Dette er den sjette boka om Tony Hill og Carol Jordan.

Et foreldrepar opplever sitt livs verste mareritt: Tenåringsdatteren dere forsvinner sporløst og blir funnet igjen mishandlet og drept. Psykolog Tony Hill får det brutale mordet på 14-årige Jennifer Maidment i fanget, mens han selv har sine egne spøkelser å hanskes med. Han har nettopp fått vite identiteten til sin egen far, en mann han aldri har møtt eller kjent.

I tillegg får kriminalsjef Carol Jordan trusler om budsjettkutt. Den nye politimesteren gjør det klart at han ønsker at Carols bruk av Tony Hills tjenester skal være et av dem. Så dukker det opp flere drepte tenåringer. De har ingen som helst forbindelse til hverandre, men det virker som om morderen har vært i kontakt med sine ofre før han har truffet dem.

Jakten på denne seriemorderen blir en utfordring av de sjeldne for Tony Hill og Carol Jordan.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202316105

EAN 9788202316105

Omtalt sted England

Mcdermid er som allltid ulidelig spennende og forholdet mellom hovedpersonene i stadig utvikling Hun makter å gi intrigen den psykologiske vrien og uventede vinklinger som gjør at jeg omgående bestilte neste bok i serien

En huskeliste for meg selv over bøker jeg leser i 2010.

• "Skyggespill" av Val McDermid
  • "Brent" av Jane Casey