Hjemme hos Jamie

det gode liv går kjøkkenveien

av (forfatter), David Loftus (illustratør), Eva Storsveen (oversetter) og Kyrre Haugen Bakke (oversetter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Boka handler om ujålete, enkel mat som det smaker noe av. Du finner mer enn 100 nye oppskrifter i tillegg til grunneggende informasjon om planting og stell av grønnsaker.

Enkle og velsmakende retter fra Jamie Jamie Oliver har funnet roen sammen med familien hjemme i Essex og har skrevet sin hittil mest personlige kokebok. I Hjemme hos Jamie tar han deg med hjem til sitt eget kjøkken og sin egen hage. Med velkjent og medrivende entusiasme gir han deg oppskrifter på den deilige, hjemmelagde maten basert på de ulike sesongenes ingredienser. Boken er delt inn etter årstidene og framhever de til enhver tid beste råvarene, både kjøtt og fisk, frukt og grønnsaker. Flere av grønnsakene dyrker han selv i sin egen kjøkkenhage, og han går begeistret inn for å inspirere leseren til å gjøre det samme. Boken inneholder over 100 oppskrifter og nydelige fotografier som gir lyst til å lage mat. Som alltid er rettene av beste Jamie-merke: Enkle og velsmakende, ofte med en original vri.

Utgivelsesår 2008

• "Gjør det enkelt" av Gordon Ramsay
  • "Jamies Amerika" av Jamie Oliver
  • "Gjør som Jamie - teknikker, kjøkkentips, oppskrifter" av Jamie Oliver
  • "Mer" av Tom Victor Gausdal
  • "Wok - en samling av mer enn 100 grunnleggende oppskrifter" av Dorthe E. Erichsen
  • "Miss Dahl's Voluptuous Delights" av Sophie Dahl