Jamie på 30 minutter

av (forfatter), David Loftus (illustratør) og Ingrid Espelid Hovig (oversetter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Kokeboka presenterer 50 menyer bestående av retter som passer sammen og som skal være mulig å lage i løpet av 30 minutter. Oppskriftene viser hvordan man ved å jobbe raskt, bruke snarveier, smarte triks og være ryddig kan sette god mat på bordet raskt. Boka har oppskrifter på pasta, kjøtt-, fiske- og kyllingretter, tilbehør, salater og desserter.

Tre retters fantastisk middag på bordet etter 30 minutters jobb!

I Jamie på 30 minutter viser Jamie Oliver hvordan du kan lage et måltid med flere retter på tiden du ellers bruker på å lage en rett! Du vil bli forbauset over hva det er mulig å få til på en halv time. Her fires det ikke på kvaliteten og smak ? alt er basert på friske råvarer. Det handler om å planlegge, jobbe effektivt og å lære seg lure snarveier for å sette fantastisk mat på bordet. Trinn-for-trinn-oppskriftene forteller deg akkurat hva du skal gjøre i riktig rekkefølge for å bruke tiden best mulig. 50 menyer er satt sammen for at måltidet skal bli en opplevelse i tillegg til at man blir skikkelig mett. La deg smitte av Jamies entusiasme: Mindre tid på kjøkkenet og mer tid rundt bordet!
Jamie på 30 minutter er Jamies og Storbritannias hittil raskest og mest solgte kokebok ? og den virker.

• "Jamies Amerika" av Jamie Oliver
  • "Jamie på 15 minutter - superrask, lekker og næringsrik mat" av Jamie Oliver