Herreavdelingen

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Gyldendal 2011 Innbundet

Til tross for mangel på bølger er Demringspatruljen på plass på Pacific Beach. Neste surfesesjon er Herreavdelingen, for veteraner og vellykkede gründere, og Boone Daniels blir med. Han ender opp med et oppdrag av verste slaget; en utroskapssak - og det blir raskt verre. Dette er andre bok om Boone Daniels.

Den andre boken i serien om Boone Daniels, verdens mest avslappede privatetterforsker.

Boone Daniels henger som vanlig med surfekompisene sine på Pacific Beach i California. Det er ikke mye til bølger, men Demringspatruljen er på plass likevel. Boone har ikke jobb, så han slenger seg med i neste surfesesjon ? Herreavdelingen, tida for eldre veteranos og vellykkede gründere ? og har plutselig fått et oppdrag av verste sort: en utroskapssak.Men det skal raskt bli verre. The Sundowner, baren som er selve symbolet på San Diegos surfekultur, blir åsted for et oppgjør som ender med drap, og advokat Petra Hall ber ham hjelpe forsvaret. Boone vet at han ved å si ja nærmest ber om sjokk og avsky fra miljøet.Mens forholdet til de nærmeste vennene begynner å gå i oppløsning og han graver dypere i de mer grumsete sidene av surfekulturen, oppdager Boone at de to sakene overlapper på uventet vis. Don Winslow har vært privat etterforsker blant annet i London og New York, og har arbeidet som konsulent for advokatfirmaer og forsikringsselskaper i mer enn femten år. Gyldendal har tidligere utgitt I hundenes vold (terningkast 6 i VG), Frankie Machines vinter, som skal filmes av Michael Mann med Robert de Niro i rollen som Frankie Machine, og Demringspatruljen.

ISBN13 9788205407862

EAN 9788205407862

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted California

• "Roten til det onde" av Roberto Costantini
  • "Demringspatruljen" av Don Winslow
  • "Frankie Machines vinter" av Don Winslow
  • "Brennende spor" av Deon Meyer
  • "I slaktemåneden - roman" av Fartein Horgar