Brennende spor

av (forfatter) og Eve-Marie Lund (oversetter).

Tiden norsk forlag 2012 Innbundet

Det sørafrikanske etterretningsorganisasjonen President intelligence agency frykter at noen planlegger å selge bloddiamanter fra Kongo for å finansiere terroraksjoner under fotball-VM i Sør-Afrika. Samtidig eskorterer Lemmer to svarte neshorn fra Zimbabwe til en privat park i Sør-Afrika. Da bilen blir forsøkt kapret, skjønner Lemmer at den må inneholde noe mer verdifullt enn de to neshornene.

Brennende spor er Deon Meyers mest forrykende thriller til nå. Ikke uten grunn er han kåret til en av de beste thrillerforfatterne i verden.

Det er Lemmers første lov: Ikke bli involvert. Men når Emma le Roux ser på ham med bedende øyne og saken er god, kan lover brytes. Likevel ender han opp på en støvete landevei med en Smith &amp
Wesson mot hodet. Overfallsmennene sparker ham, slår ham og stjeler pistolen. Han vil ha den tilbake. Han vil ha hevn.
Samtidig forbereder islamske nettverk en terroraksjon under fotball-VM i Sør-Afrika. Aksjonen innebærer våpen- og diamantsmugling for å finansiere det hele. Det vil koste liv å stoppe den. Mange liv. Etterforsker Janina Mentz i President Intelligence Agency har en stor utfordring foran seg. Men vil etterforskningen overleve de interne maktforholdene i organisasjonen? Er det mer enn bare våpen som smugles? Og hvilken rolle spiller Lemmer og hans overfallsmenn?
Deon Meyer har skrevet nok en spenningsroman i internasjonal klasse. Ikke uten grunn er han kåret til en av de beste thrillerforfatterne i verden.
"Deon Meyer er en av verdens skarpeste og mest observante thrillerforfattere." The Times"Deon Meyer er en av de ukjente mestrene." Michael Conelly

Forlag Tiden norsk forlag

Utgivelsesår 2012

Genre Thriller

Omtalt sted Sør-Afrika

Vi nordmenn elsker både å lese og reise. Har du lyst til å lese bøker med handling fra spennende byer? Her er VGs guide til godt lesestoff. VG 21.juli 2012

• "Icarus" av Deon Meyer
  • "Syv dager" av Deon Meyer