Frankie Machines vinter

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Frank Machianno er en lovlydig borger som selger agn på kysten av San Diego, han er en hengiven far, en god kokk og en avholdt skikkelse i lokalsamfunnet. Men Frank har også vært leiemorder. Da en lokal boss ber om en tjeneste, er det vanskelig å avslå, og plutselig er han tilbake der han en gang var. Han oppdager snart at det er satt ut en kontrakt på ham. Skal han greie å overleve, må han finne ut hvem som vil ha ham av veien.

Ny roman, av kritikerrost og filmaktuell forfatter, om en tidligere mafialeiemorder som oppdager at noen vil ham til livs Frank Machianno er en middelaldrende eks-surfer som selger fiskeutstyr på kysten av San Diego. Han er en hengiven far og en avholdt skikkelse i lokalsamfunnet. Frank er også leiemorder. Eller rettere sagt: Han er en tidligere leiemorder. En gang var han en et av de mest fryktede medlemmene av mafiaen på Vestkysten, kjent som Frankie Machine. For Frankie tilhører mafiamedlemskapet fortiden, og slik vil han at det skal forbli. Men da en lokal mafiaboss ber om en tjeneste, kan han ikke avslå, og snart er han høyst motvillig tilbake der han en gang var. Han oppdager snart at noen fra fortiden ønsker livet av ham. Han må finne ut hvem og hvorfor, og han må gjøre det fort. Problemet er at listen av kandidater er like lang som den lokale telefonkatalogen, og at tiden er i ferd med å renne ut.Frankie Machines vinter skal filmes av Michael Mann med Robert de Niro i hovedrollen som Frankie Machine. Don Winslow har vært privat etterforsker og arbeidet som konsulent for advokatfirmaer og forsikringsselskaper i mer enn femten år. Han har skrevet flere romaner. Gyldendal har tidligere utgitt I hundenes vold (2007).

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205379558

EAN 9788205379558

Genre Thrillere

Omtalt sted California

• "Herreavdelingen" av Don Winslow
  • "Demringspatruljen" av Don Winslow
  • "Muren" av Don Winslow
  • "Den svarte våren" av George P. Pelecanos
  • "Svart sirkus" av George P. Pelecanos
  • "Bøddelens sang" av Norman Mailer
  • "Et land i grålysningen" av Dennis Lehane
  • "I hundenes vold" av Don Winslow
  • "Ørnens bytte" av Simon Scarrow
  • "Helvete løs" av George P. Pelecanos
  • "Pegasus" av James Lee Burke