Gledens bok

varig lykke i en verden i endring

av (forfatter), Desmond Tutu (forfatter), Douglas Abrams (medforfatter) og Einar Blomgren (oversetter).

Font 2016 Innbundet

To nobelprisvinnere, Hans Hellighet Dalai Lama og erkebiskop Desmond Tutu inviterer deg til et liv med mer glede og lykke. "Gledens bok" inspirerer på tvers av religioner og livsfilosofier og viser også til vitenskapelige forskningsresultater om kilden til glede.

Hva er glede? Hvordan kan man oppnå varig glede i en verden som tidvis tynges av smerte og sorg?

Med bakgrunn fra svært dramatiske, personlige opplevelser av lidelse og urett i Sør-Afrika og Tibet, har de to fredsprisvinnerne gjort seg opp mange tanker og erfaringer om å beholde et gledesfylt liv. Tutu og Dalai Lama tilbrakte en uke sammen i Nord-India i 2015 for å snakke om dette. Deres åpenhjertige og nære samtaler var fylt med både latter og gripende øyeblikk med minner om kjærlighet og sorg. Medforfatter Douglas Abrams har skildret det hele og utdypet deres personlige erfaringer i en større vitenskapelig og historisk kontekst.

Boken inneholder også et utvalg av gledesøvelser som Dalai Lama og Tutu har benyttet seg av - i likhet med utallige andre opp gjennom årtusenene.

Forlag Font

"Gledens bok" tar utgangspunkt i Dalai Lama's åttiårsdag, som feires med en uke i dialog med biskop Desmond Tutu.

De to spirituelle lederne møtes for å drøfte glede, med utgangspunkt i personlige erfaringer gjennom eget liv og arbeid, og spørsmål knyttet til hvordan man kan oppleve og ha glede i en verden full av utfordringer.

Personlig visdom, spørsmål fra folk som lever vanlige liv, iblandet vitenskap og praktiske tips om glede, er med på å gjøre denne boka verdt å lese. "Gledens bok" tar ikke side når det kommer til livssyn, tvert om.

Ta deg tid til denne boka i år. Den anbefales varmt. :)

Til å verte klok og glad av!