G is for gumshoe

Pan Books 1991 Heftet

Ingen har hørt noe fra Irene Gershs gamle mor på seks måneder, og privatdetektiv Kinsey Millhone blir satt på saken. Samtidig får Kinsey vite et en ransmann og morder hun hjalp til med å få fengslet, har engasjert en leiemorder til å ta livet av henne. Kinsey finner Irenes mor, som er senil, og skjønner at noe er galt. Irene setter henne på sporet av familiens hemmeligheter. Men leiemorderen er på sporet av Kinsey, og hun bestemmer seg for å skaffe seg livvakt.

Forlag Pan Books

Utgivelsesår 1991

Serie Kinsey Millhone (7)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt tid 1980-1989

Omtalt sted California

Hvis noen ba meg vurdere utseendet mitt på en skala fra 0 til 10, ville jeg la være.

Selv følte jeg meg som jeg hadde en birolle i et skuespill jeg ikke ville betalt for å se.

Det siste jeg så av henne var kittelen som svulmet i vinden. Hun lignet en varmluftsballong sekundet før oppstigning.

• jeg har gikt i skulderen og i kneet. Skulderen er brukket to ganger. Legene rørte den ikke, tok bare røntgen. Jeg har hatt minst to operasjoner for stær, men jeg har aldri hatt et hull i tennene. Se selv. Hun åpnet munnen. Riktig nok, ingen plomber, ikke så rart kanskje, når du ikke har en tann i munnen.

Øynene var rammet inn av falske øyevipper som lå som operasjonssting mot de nedre øyelokkene.

Bøkene som blir referert til i OITNB! Minus et par fagbøker jeg ikke gadd å legge til (ikke var det plass heller!) ;)

Favorittkategorien min er krim

• "H for hasard" av Sue Grafton