I for indisier

Tiden 1995 Innbundet

Niende bok om privatdetektiv Kinsey Millhone. Da en etterforsker plutselig dør midt i granskningen av en gjenopptatt drapssak, overtar Kinsey saken. Seks år tidligere ble David Barney frikjent for mordet på sin rike eks-kone Isabelle. Etterforskningen fører Kinsey inn i et miljø hvor mye penger og prestisje står på spill. Flere personer hadde mulighet og motiv for å ta livet av Isabelle, og det viser seg at den forrige etterforskerens plutselige dødsfall kanskje ikke var så tilfeldig allikevel.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1995

Serie Kinsey Millhone (9)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt tid 1980-1989

Omtalt sted California

...så langsom og omstendelig at det var som å lese hele Bibelen gjennom mikroskop.

...hvis høye hæler virkelig er så praktfullt, ville menn også gå med det.

Slipset hang skjevt og håret strittet til alle kanter, som en hveteåker som trengte tresking.

Han satte tomflasken fra seg på bordet og kom med en serie høylytte rap, som en rasende sjøløve som kaller på sin make.

Favorittkategorien min er krim

Tiltross for nyttårsforsettene mine havnet jeg igjen på et posesalg i dag....
MEN jeg har selvfølgelig mange gode grunner ;) Bl.a. så er det MYE bøker for pengene da hele posen kostet 25kr!
+ et par bøker til som jeg tenkte gi bort :)

• "H for hasard" av Sue Grafton
  • "L for lovløs" av Sue Grafton