Fyrskipet

Aschehoug 1986 Heftet

Et gammelt fyrskip har ligget for anker i Østersjøen i ni år. Det er et reservefyrskip fra krigens dager som skal advare mot minesperringer og sandbanker. Nå er minefeltene ryddet og farvannet regnes som ufarlig. Skipet skal derfor inndras. En morgen får bestningen øye på en båt som holder på å drive til havs, og de redder de skibbrudne ombord. De fremmede viser seg å være forbryter på flukt og forsøker å tvinge kapteinen til å bringe dem i sikkerhet, men han nekter å flytte skipet fra dets posisjon. Situasjonen blir stadig mer tilspisset og en konfrontasjon er uunngåelig.

Utgivelsesår 1986

ISBN13 9788203153907

EAN 9788203153907

Serie Favør

Liste over gode bøker under 100 sider. For deg som gremmest over å lese mykje men som så verkeleg vil.

Kommenter og legg gjerne ut dine bøker med like snevert sidetal..

Da jeg har litt for mange bøker må jeg prøve å kvitte meg med en del.Har samlet i mange år og det på alt mulig.. Regner med at jeg har 8-9000. Pr. i dag har jeg jeg lagt inn 4288 stk.Se etter der, og hvis det er noen her som har noen ønsker utover det, så er det bare å si ifra ,så skal jeg se etter om den/de finnes i mine hyller. Hadde tenkt å beholde noen spesielle forfattere.Pris pr stk.: Fra kr.25.- og oppover. (Måtte legge inn en bok for at listen kunne vises.)