Fornemmelse av skyld

kriminalroman

Gyldendal 2019 Innbundet

Ny, engasjert Svend Foyn-roman

Kristina Steiner er en ung advokatfullmektig, opptatt av faget sitt. En dyktig kvinne med lovende karriere og sterk rettferdighetssans. Men hun holder folk og følelser på avstand. Hun er ansatt i et velrenommert advokatfirma i Oslo der hun er involvert i krevende saker: voldtekter, tung voldsutøvelse og organisert kriminalitet.
Hun står foran sitt neste sprang i karrieren da hun plutselig slutter i jobben og forsvinner uten å betro seg til noen. Politiet finner ingen grunn til å sette i gang etterforskning siden ingenting tyder på at noe kriminelt er skjedd. Kristinas foreldre tror ikke at hun har forsvunnet av egen vilje, og gir tønsbergadvokaten Svend Foyn i oppdrag å finne henne.
Sporene Foyn følger, skal føre ham inn i jussens mørke irrganger. Alle har vi en historie, en bagasje vi må leve med. Noen ganger bringer den oss til kanten av stupet, gjennom frykt, hat og kjærlighet.
Fornemmelse av skyld er den attende frittstående romanen i serien med tønsbergadvokaten Svend Foyn i hovedrollen.
Anmelderne mener:
"Gjennom de siste krimromanene om Foyn har forfatteren utviklet en velfungerende stil av betydelig litterær kvalitet: dialog av klasse, skarpe ironiske kommentarer som fargelegger stoffet"Finn Stenstad, Tønsbergs Blad

ISBN13 9788205525757

EAN 9788205525757

Genre Krim

Omtalt sted Tønsberg

Ønskelista er selvfølgelig ikke en statisk liste. Den lever i form av at det stadig kommer nye bøker til, mens andre bøker forsvinner. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg dem lenger, men fordi de har tatt plass i boksamlingen. Heldigvis er det alltid bøker å ønske seg :)

Bøker jeg vil anbefale av norske forfattere!

• "Tredje gang du dør - thriller" av Øystein Wiik
  • "Hvite løgner" av Asbjørn Jaklin