Førstebetjenten og tausheten

av (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2005 Heftet

En anonym kvinne ringer politiet for å fortelle at en ung jente har forsvunnet fra en sommerleir hos sekten Det Rene Livet, i nærheten av den lille byen Sorbinowo. Neste dag ringer hun igjen for å si at jenta sannsynligvis er myrdet, og at politiet må gripe inn før flere liv går tapt. I leiren hevdes det at ingen av deltakerne er forsvunnet. Hva skjuler seg bak sektens fanatisme? For førstebetjent Van Veeteren og hans kolleger er det en sak der alle spørsmål blir møtt med taushet.

En anonym kvinne ringer politiet for å fortelle at en ung jente har forsvunnet.

Hun var med på en sommerleir hos sekten Det Rene Livet. Neste dag ringer hun igjen for å si at jenta sannsynligvis er myrdet, og at politiet må gripe inn ? ellers kan flere liv gå tapt.
Hvem er den ukjente kvinnen? Forteller hun sannheten? Hvorfor hevder man i leiren at ingen av deltagerne er forsvunnet? Hva skjuler seg bak sektlederens fanatisme?
Håkan Nessers hjemmeside
« ? har alle kjennetegnene på en god Nesser-krim.» Kurt Hanssen, Dagbladet
«[Van Veeterens] egenhet, tvil og varme og hans urokkelige tro på fornemmelsen gjør at vi elsker å lese om ham.» Jørgen Alnæs, Dagsavisen
«Uhyggens mester.»Per-Magne Midjo, Trønder-Avisa

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205335608

EAN 9788205335608

Serier Gyldendal krim Van Veeteren (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Nei,sa han. Barn skal ikke forsvinne.Og fremfor alt ikke dø.Så lenge Vårherre ikke kan ordne den detaljen, nekter jeg å tro på ham.

Bøkene som har holdt meg med selskap på godt og vondt, vår, sommer og høst 2011 - i tilfeldig rekkefølge=)

Oppdaget at det å lage liste her var en fin måte å holde oversikten over hvilke bøker jeg har lest. Lister er i grunnen sabla greit... Suksessen fra 2010 fortsetter, her kommer listen for 2011-bøkene

Her vil jeg gjøre et forsøk på å holde oversikten over de bøkene jeg leser i 2010. Et år hvor forøvrig nyttårsforsettet mitt (eller retter sagt desemberforsettet mitt) var å begynne å ta i bruk biblioteket igjen.

• "Tilbakekomsten" av Håkan Nesser
  • "Münsters sak" av Håkan Nesser