Falling angels

HarperCollins 2002 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Romanen starter da dronning Victoria dør og Edward VII blir konge i 1901, og slutter da han dør i mai 1910. De to sentrale personene er venninnene Lavinia og Maude. Lavinias familie tilhører middelklassen, mens Maudes mor har litt mer utdannelse enn det som er vanlig. Hun er rastløs og utilfreds helt til hun oppdager kvinnesaksbevegelsen. Hennes engasjement i kvinnesaken, gjør at hun får lite tid til Maude. Nasjonen sørget svært forskjellig da dronning Victoria og kong Edward døde, og forfatteren bruker disse hendelsene til å vise hvordan samfunnet forandret seg i denne perioden.

Forlag HarperCollins

Utgivelsesår 2002

Omtalt tid 1900-1914

Omtalt sted England

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Kitty så på meg. Øynene hennes var så mørke at det var som å se ned i en brønn. "Jeg har brukt hele livet på å vente på at noe skal skje", sa hun. "Og det har gått opp for meg at det ikke vil skje noen ting. Eller at det har skjedd, men at jeg blunket i det øyeblikket, og nå er det over. Jeg vet ikke hva som er verst - å ha gått glipp av det, eller vite at det ikke fins noe å gå glipp av."

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "The virgin blue" av Tracy Chevalier
  • "Remarkable Creatures" av Tracy Chevalier