Fables Vol. 1

Legends in Exile

av (forfatter) og Lan Medina (illustrator).

Vertigo 2002 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.com Kjøp boka hos ark.no

Forlag Vertigo

Utgivelsesår 2002

Format Paperback

Herlig gjensyn. En fantastisk, detaljert strek, men fargeleggingen er preget av lite farger og ingen skyggelegging. Kontrasten til X-men (som jeg startet leseåret med) er slående. Mye av det som umiddelbart fenget - nemlig de kjente karakterene i uvante, overraskende og fasinerende settinger er selvfølgelig vekk ved gjennomlesing, men det er alikevel spennende å se hvordan karakterne settes. Kanskje spesielt i dag hvor mange filmer bruker disse eventyrfigurene som bakteppe. Historien i seg selv er spennende; Alle eventyrfigurene forvist fra hjemlandet, samenpresset i en really-TV setting.

Her representert ved Snøhvit og ulven
skriv bildebeskrivelse her

Dette er en fantastisk fin tegneserie. Den anbefales på det sterkeste!
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

You look a bit out of breath, Jack. Been climbing beanstalks again?

Etter at jeg ble medlem her inne, har en helt ny litteraturverden åpenbart seg for meg. Dette er en liste over bøker jeg har lest som følge av påvirkning fra andre bokelskere. Noen bøker er bokelskere jeg følgers favoritter, enkelte bøker/forfattere har jeg fattet interesse for etter å ha lest bokomtaler, og atter andre er verker jeg fått konkrete tips om. Tusen takk til alle dere som skriver om bøkene dere har lest eller leser, det er nettopp dette som gjør denne siden helt unik og verdifull for alle oss som virkelig elsker bøker og det skrevne ord!

For meg har tegneserier noe jeg lenge forbant med Donald Duck og superhelter med og uten kappe. Men det finnes tegneserier som går mange romaner en høy gang når det gjelder gode, spennende og rørende historier.

Jeg har laget denne lista for å åpne flere bokelskeres øyne for den fantastiske tegneserie verdenen.

Denne listen inneholder 100 utvalgte tegneserier som ingen av oss har lest/fullført før, og som vi av ulike grunner finner verdt å bruke tid på, i håp om å få et større og grundigere innblikk i tegnseriens sfære. Rekkefølgen er i utgangspunktet tilfeldig, men bøkene vil rangeres etterhvert som vi får lest dem.

Mer eller mindre kronologisk oversikt over alle bøkene jeg leste i 2010 - mest for min egen del, men kanskje interessant for andre og? Barnebøker ikke inkludert, selv om jeg leser mange for sønnene mine. 2010 var året jeg oppdaget "Fables"(fantastiske tegneserier for voksne!), og det vises godt i lista. Årets opptur: "The help" og "The Guernsey literary and potato peel pie society". Begge ble plukket opp på flyplassen uten at jeg visste noe om bøkene på forhånd, og begge passet perfekt på reise. De er lettleste feel good-bøker, men med en alvorlig undertone. Årets nedtur: "Snøstorm og mandelduft" av Camilla Läckberg

• "Fables Vol. 4 - March of the Wooden Soldiers" av Bill Willingham
  • "Fables Vol. 14 - Witches (Fables (Graphic Novels))" av Bill Willingham
  • "Fables Vol. 9 - Sons of Empire" av Bill Willingham
  • "Fables - 1,001 Nights of Snowfall (Fables)" av Bill Willingham
  • "Fables Vol. 16 - Super Group (Fables (Graphic Novels))" av Bill Willingham
  • "Fables Vol. 17 - Inherit the Wind (Fables (Graphic Novels))" av Bill Willingham
  • "Fables - Great Fables Crossover (Fables 13)" av Bill Willingham