Et system så storslått at man blendes

av (forfatter) og Vibeke Saugestad (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Medrivende og lekent familiedrama fra vinneren av P.O Enquist-prisen 2019.

Først kommer Sebastian til verden, deretter Clara, så Matilda. Kaoset oppstår da hjertet til én av dem stanser samtidig som et annet begynner å slå. Denne natten fødes det trillinger på sykehuset i Lund, og samtidig hemmeligheter nok for et kvart liv.
25 år senere reiser Sebastian til London, Clara til Påskeøya og Matilda til Berlin og Västerbotten. En tragedie har drevet søsknene langt fra hverandre, men da moren avslører hva som egentlig skjedde den kvelden de ble født, blir de nødt til å se seg selv og sin plass i verden på ny.
Amanda Svensson mottok den prestisjefylte P.O. Enquist-prisen i 2019 for Et system så storslått at man blendes, en roman som skildrer Millenniumsgenerasjonen og vår tids undergangsfølelse med både humor og alvor. Hun har begeistret kritikerne med sitt burleske språk, fargerike persongalleri og tett sammenvevde mysterium, og sammenliknes med forfattere som Thomas Mann, Marisha Pessl og Zadie Smith.

ISBN13 9788205532359

EAN 9788205532359