Her er vi

av (forfatter) og Ragnhild Eikli (oversetter).

Gyldendal 2020 Innbundet

Ingen bokelskere følger dette verket.

En hyllest til magiens forføreriske evne fra en av Englands aller fremste stilister.

Vi befinner oss i Brighton sommeren 1959, og teateret på piren har sin beste sesong på årevis. Magikeren Ronnie og hans trollbindende assistent Evie framfører kveld etter kveld de mest halsbrekkende kunster, mens Jack - den perfekte entertainer - binder sammen forestillingen på spektakulært vis.
På scenen er de den perfekte trio, men når scenelyset slås av, utspiller det seg et trekantdrama som overgår enhver forestilling. Da teppet faller for siste gang den sommeren, framfører Ronnie sitt fremste triks til da og forsvinner sporløst. 50 år senere stiller Evie seg de samme spørsmålene som da: Lever Ronnie, og kunne livet hennes blitt et annet?
Bookerpris-vinneren Graham Swift mottok strålende kritikker for sin forrige roman Morsdag (2017), og også denne gangen beskriver han historiens og minnenes forgjengelighet. Med Her er vi åpner han dørene til en svunnen æra av magi, til et England som i etterspillet av andre verdenskrig lengter etter å bli forført, om enn for en skakket stund.

ISBN13 9788205539242

EAN 9788205539242